Arrangera
i Göteborgs scoutdistrikt
i Göteborgs scoutdistrikt
För att distriktet skall kunna genomföra arrangemang krävs ideellt engagemang från distriktets medlemmar. Eftersom distriktsstyrelsen är ytterst ansvarig för distriktets arrangemang krävs att man följer vissa riktlinjer när man som ideell leder eller deltar i ett av dessa. Nedan finns länkar till huvuddokumentet för dessa riktlinjer samt ett antal mallar och stöddokument.
Detta är huvuddokumentet, och kan ses som en minneslista över allt man behöver tänka på inför, under och efter ett distriktsarrangemang.
För att få genomföra ett arrangemang i distriktet måste man upprätta och vara insatt i en beredskapsplan som behandlar allt ont som kan hända.
Man måste naturligtvis även hålla reda på vad arrangemanget kostar och hur mycket pengar man har att röra sig med. Men här mallen upprättar du både en budgeten innan arrangemanget och beräknar resultatet efteråt.
Här hittar ni mallen för att utvärdera hur arbetet i gruppen som jobbat med arrangemanget fungerade. Var ni tillräckligt många, började ni i tillräckligt god tid och liknande.
Här är blanketten för att redovisa utlägg man gjort med egna pengar vid inköp till arrangemanget.
Nu kan du även lämna in din utläggsredovisning digitalt.
Har du en gbgscout.se-adress så kan du använda formuläret HÄR (kräver inloggning).
Har du ingen gbgscout.se adress så kan du skicka in den som en PDF (blanketten och kvittona måste alltså ligga i samma PDF) till info@gbgscout.se